Lång ledig...

Så nu var denna arbetsvecka slut, ska bli skönt med lite sovmorgon imörra! Så man har längtat!
Nu kommer man inte att jobba förrens på torsdag, om de inte ringer in mig! Kan hända att man får jobba hela nästa vecka, det beror på om de behöver hjälp med att flyttstäda i deras gamla hus!
Vet ej vad man tycker om den saken, det är bra på ett sätt, man får ihop mer timmar, vilket betyder pengar, men sen så måsta jag faktiskt tänka på min lägenhet oxå! ska ju vara ute innan den sista! Känns inte bra att lämna in nycklarna för sent heller, så siktar på innan fredag! Men men, det blir nog bra! Har ju kvällarna ledigt isåfall, då man har tid med sånt!!

Min lilla pärla står ej längre kvar utanför huset! Den är just nu på väg upp till Hällefors, där den ska lagas!
Min bil har vart en historia i sig, de senaste veckorna!
Men ska ta det från början! Först så börjar det bli svårt att styra, batterilampan började lysa, stannade då bilen och tittade vad som var fel! efter lite direktiv via telen så kom vi fram till att jag kunde köra hem den från Köping, till Kolsva om jag stängde av allt  som kunde dra ström..men kom inte så långt! ca 100m senare så lyser det rött på kylarnivån! stannar då bilen på än gång! Efter lite om och men, så får vi tag på en som kan bogsera bort den, hem till ett garage, så vi kan byta drivrämmen som vi konstaterat är trasig! Väl frame där så visar det sig att en löprulle var paj oxå! beställde hem en ny sådan, några dagar senare får vi hit den! men det visar sig vara fel sort plus att det var en till löprulle samt acrämmen som oxå var trasigt! Vi beställer återigen hem nya grejer! när de väl är på plats så kommer det ett samtal! Din topplockspackning är tyvärr oxå trasig..Där gav jag upp! Ställde av skiten! Så nu ska snälla Peter hjälpa mig att laga den! Han behöver inte ha brottom, då den är avställd!  Så nu är den på väg dit! Ska aldrig mer skaffa en BMW!! bara kostar pengar! ska kanske skaffa mig en cykel till sommaren:) blir billigare så!!
Ne nu kom Maya, vi ska ta en Yatzy, se på hockey,(håller lite på HV71 för hennes skull, nu när Brynäs tyvärr åkte ut)
Ha det bra

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0