Helgen som vart

Fredag
efter att pappas bil blev klar på servicen så åkte jag och fia upp till Hällefors, var väll frame strax efter 15 tror jag att det var!
Tog det först lite lugnt, sen åkte vi och handlade det sista inför dopet och for sedan mot församlingshemmet i Grythyttan och började duka! det tog sin lilla tid, då vi var tvungna att hämta x-tra bord och grejer från övervåningen!
Men väl klara så åkte vi hem igen och började dricka lite god dryck;-)
Lennart och Peter höll på att fixa med maten hela dagen och fia fick vara med på ett litet hörn oxå,-)
Några timmar/öl senare så kröp vi ner i sängen för att vara pigga och krya på den stora dagen!
Lördag/söndag
vi gick upp vid 7.30 och började med att käka lite frulle! sen blev det lite plock med det sista och tid för att fixa i ordning sig!
Peter och jag åkte ett par vändor ner till Församlingeshemmet för att lasta av all den goa maten och vid 13 så börjdade dopet! var ett snabbt dop, viljken var väldigt skönt, för man blir ju bra rastlös i kyrkan!
Sen bär det av mot maten! alla var mycket nöjda och hade det trevligt! så god mat och trevligt sällskap!
Sen efter presentöppningen så åkte de flesta hem till sig och jag, fia jessica och peter stannade kvar föra tt städa/diska undan allt! tog sin lilla tid, det var ju ändå ca 45p som hade vart med!
väl hemma igen så kan ingen hålla sig ifrån de goa ölen som fanns i kylen så vi bestämmde att dricka en dag till;-)
Var så skoj! Peters syrra plus familj samt hans päron kom över vid 19 tiden och då käkade vi lite rester från dagen! Sandra och Emil var oxå  med!
sen blir det dags för drinkar och vi alla började bli lite lulliga!;-)
vid 24.30 tiden så började det dö ut, och pigg som man var så ville man inte sova! så jag drog på efterfest hemma hos Peter J och där höll vi på långt in på små timmarna! det var jätte trevligt och man hade skoj!
var kvar där ändå till halv åtta på morgonen typ och kände då att det var dags att gå hem, eftersom man skulle tillbaka till kolsva runt lunch!
Väl hos Jessica hos de igen så gick jag ch la mig, då jag hade vart vaken i lite mer än 24timmar!
GIck upp runt 12 och kände att man var grymt seg, så efter lite tjat/övertalning av jesssica så kom vi underfund med att jag inte var kapabel till att köra hem, så vi stannade en natt till!
Blev en lugnt dag, men mycket tv:tittndes och vilandes!
Men på eftermiddagen så åkte vi och fiskade en sväng, men efter 2 timmar utan resultat så åkte vi hem igen och gick över till deras grannar, Sandra och Emil och drack lite vin/öl och spåelade spel! skit kul var det! sen bar den väg in till sängen och vaknade upp vid 10.30 imorse, sen blev det lite frulle, ett besök tipp återviningscentralen och till grythyttan gör att lämna nyckeln till församlingshemmet, sen åkte fia och jag hem igen till kolsva! Och nu är man hemma igen! trött som så så det får bli en lugn dag!!

Men tack alla för en lyckad och trevlig helg!
Men ni Hälleforsare får se upp, för kommer igen om 6dagar, och då stannat jag i en hel vecka;-)
Ha det så bra!!

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0