lördag em + söndag!

Har inte blivit bloggandes på ett tag, så nu ska jag berätta lite om hur min lördag eftermiddag samt söndag har varit!!
Börjar med lördag!
Kommer till jobbet klockan 12.30 och allt går jätte bra! Fördelsedagsbarnet själv checkade in först av alla, och inom loppet av 30min så hade jag sålt grejer till honom för 1200, bra jobbat Veronica=)
Diane kommer in till klockan 14 och hjälper mig att få ut afternoontea samt att checka in gästerna som va kvar!
Än så länge så gick allt smärtfritt och de var nöjda och glada!
Catharina, Nettan och Jossan kommer in till klockan 16 och då åker jag och cath upp till herrgården och fixar till det sista inför kvällen och så kom de andra när de var fördiga med afternoonteat nere i Disponentvillan!
Sen flög det bara på, gästerna kom, skålade lite innan middagen, satte sig vid bordet  och sen så startade vi!
Men det var nog den längsta 3-rätters middagen jag har vart med och serverat, tog 3½ timme, men de var iofs 80p, men ändå! Hände en liten olycka när vi skulle servera dessertvinet! en av mina kollegor, nämner inga namn, råkade spilla ut sin dricka och allt bara gick i kras! var fullt med glas på hela golvet och tråkigt nog så råkade en av gästerna bli dränkt i vin! Inte kul, men det löste sig iallafall, han fick låna kläder av en annan som skulle bo kvar och sen så var det bra igen!
Men personalen (jag och den skyldige) skrattade åt det som fan inne i köket sen, inte över situationen, utan ur hur rolig hon såg ut när olyckan skedde! hehe, sorry;-)
Sen så var det dags för mig att åka hem efter 11timmars jobb, kommer då hem och ser att Jessica och Peter är i Kolsva, så tar en öl med dem innan jag skulle sova!
Kommer väll i säng till klockan 00.30 och somnar på än gång, sen att man får sömnen förstörd pga några fyllesamtal går inte att hjälpa;-)
Vaknar klockan 7.20 på söndag morgon av att pappa kommer och väcker mig! han frågar om inte jag ska upp och jobba snart! jo sa jag och tittade på klockan, ser då att jag har försovit mig med 20min! Får Panik och klär på mig fort som fan och borstar tänderna och åker iväg! Tur att Katja oxå jobbade frulle idag, annars så hade paniken vart större! men vi hinner iallafall få ut den itid och allt går som på en dans! Men man var bra trött där ett tag kan jag säga!
Kommer sen hem och då är den fullt hus här hemma! Alla mina syskon plus några syskonbarn var på besök!
Firade Michellers 4 årsdag! var så trevligt att se alla samlade! Åt lite korv med bröd samt drack lite kaffe!
Barnen hade det jätte skoj tillsammans, kul att se;-) Kunde dock ha vart lite varmare väder ute, blåste ju som tusan!
Men men, man kan inte få allt här i världen;-)
Sen så åker alla hem till sig och jag åker iväg till Maya, vi skulle spela bingolotto nu till kvällen då det var bilspecial! en ny skulle ju inet sitta fel liksom! Men blev dock ingen vinst, hade iofs inte räknat med det, me hoppas kan man allt=)
Själv har jag precis kommit hem och andas egentligen ut för första gången idag! har vart så mycket!
Nu ska man bara försöka att bli trött så man kommer upp itid till jobbet imorgon!!!Vill helst inte försova mig igen, ingen bra start på dadgen precis!!!
Ska titta klart på så kom polly nu! sen sängen!
Men ni får ha det så bra och Natti natt!!

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0