Full fart!!

Jo det var ju tänkt att det skulle bli en lugnt och skön helg, men som sagt, det blir inte alltid som man har tänkt sig!
I går så var jag och Maya ut till garaget och bytte däck på min bil, gick hur nästan hur bra som helst! var en och annan bullt som satt i så hårt så man tog ju i som fan och rpkade då skada mig på köpet! Första gången så fick jag fäljkorset rätt på armbågen så nu är man alldeles svullen och öm där, sen så skulle jag försöka få bort en bullt med hjälp av fötterna, alltså att jag nästan stog på fäljkorset med ena foten och tog i med händerna på andra sidan! och klart som fan så lossar den då och jag var inte riktigt beredd på det så jag faller baklänges och slår i skinkan i domkraften, haha så där låg man! Fia och Maya skrattade åt mig, fast det är ju förståligt eftersom det måste ha sätt bra roligt ut;-)
sen far vi fram och tillbaka till garaget ett par vändor då de är ett par grabbar där ute som vi var tvungna att låsa efter!
Klockan 21.30 ca så får vi (jag och Maya) reda på att Danne och hans kompis inte kommer hem från Arlanda, så vi bestämmde att vi skulle åka och hämta dem på lördag morgon (imorse) klockan 8.00!
Så Maya sov kvar hos mig inatt och vi gick upp klockan 04.00 ímorse för att komma itid! tog givetvis en kopp kaffe och en morgoncigg innan vi åkte!
bilresan gick bra, jag körde dit och Maya körde hem!
Men hur tänker de på vägverket egentligen??? de kan ju inte bygga en väg där solen går upp, man blir ju bländad då;-)
Men det var en jobbig sol, tur att det finns brillor;-)
Kommer hem från Stockholm/Arlanda klockan 11 ca och då är Daniel i Kolsva för att byta pappas däck, så jag hjälper honom dem det och fick samtidigt lära mig ett och annat! typ som att lufta däcken;-) var ju en lätt sak, men har man aldrig gjort det förrut så är det ju inte så lätt kanske att förstå hur man ska göra;-)
Daniel åker igen strax efter 13.00 och innan dess så han vi ta en öl tillsammans i det soliga och varma vädret=)
slänger i mig lite krubb och åker sen med Maya ut till garaget för att se efter grabbarna som lånade garaget! De hann ju aldrig klart igår så de fick fortsätta idag!
Så där ute har man vart hela eftermiddagen fram till nu! Spelade lite Yatzy, snackade skit, böt olja och grejeade med hennes bil samt solade och njöt av värmen=)
Det har verkligen vart fullt upp de senaste 40timmarna typ och nu så ska man snart åka iväg och handla lite så man kan göra iordning köttfärssås, så gott! sen blir det några öl och kubb som gäller, dock inte så mycket eftersom man ska jobba frulle imorgon! Synd! men men, är ju personalffest på måndag så då blir det väll att man dricker lite mer samt på torsdag, så tillfällen kommer att ges;-)
Ne nu ska jag till Ica! Får se om man hinner uppdattera er mer idag! annars så får ni ha det så bra!

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0